Buscar

RECUPERA ELS BONS HÀBITS


Has tornat de vacances i no saps com tornar a enganxar el ritme d’una bona alimentació? L’estiu és una època en la que ens excedim, mengem gelats, prenem una cervesa, no tenim un horari regular per menjar... però setembre ja és aquí hi hem de tornar a agafar el ritme. I ara què? No saps com fer-ho per tornar a la rutina? tot el dia tens gana, ansietat i et venen de gust coses dolces? No t’amoïnis aquí tens uns consells per fer més fàcil la tornada:


1. No esperis a demà, avui és un bon moment per començar a menjar bé. Al setembre encara no s’ha acabat l’estiu, hi ha moltes hores de llum i estem més fora de casa, encara fa calor i venen de gust coses fresques com els gelats o la cervesa, de manera que sempre hi haurà alguna excusa per no començar a menjar bé. Així que no deixis per demà el que puguis fer avui. No cal que ho canviïs tot de cop, el que importa és que comencis avui mateix amb petits canvis que puguis complir i mica en mica tornar a uns hàbits més saludables.


2. Fes una bona compra. Omple la nevera de fruita i verdura. Tenir a la vista aliments saludables en facilitarà el seu consum. De la mateixa manera que ens ajudarà anar al supermercat amb la llista de la compra feta, així anem directes a les seccions que necessitem i evitem passar pels passadissos on hi ha aliments menys saludables.


3. Planifica la setmana. Planifica un bon menú i no deixis pas a la improvisació. Tenir una visió del que menjarem i necessitarem en una setmana ajuda a prendre millors decisions respecte al menjar. És més saludable, més variat, més nutritiu i ens ajuda a estalviar temps, ja que saber que menjarem fa que ens puguem anticipar al que necessitarem, deixar coses preparades o treure-ho del congelador a temps i evitar improvisacions. Quan improvisem tendim a prendre pitjors decisions respecte al que mengem.


4. Evita les restriccions. Treu-te la culpa de sobre. No podem canviar el que ja hem fet. El que importa és que farem a partir d’ara. Començar amb un canvi de dieta dràstic i restrictiu només farà que passis gana, estiguis de mal humor, amb falta d’energia i a la llarga pot ser contraproduent. Comença amb petits objectius que siguin senzills de complir, t’ajudin i t’animin i tot vindrà rodat. No és tracta de menjar més o menys sinó de fer-ho millor.


5. Fes esport i troba el teu equilibri. Fer esport ens ajuda a reduir l’estrès, descansar més bé, millorar la forma física, etc. però igual que amb el menjar fes-ho mica en mica, marca’t petits objectius assolibles i deixa lloc al descans, a seguir amb el llibre que havies començat a les vacances o a la última sortida abans d’acabar l’estiu. Unir aquests dos hàbits, menjar bé i fer esport, ens permetrà estar sans i sentir-nos millor. Troba el teu equilibri!


Espero que aquests consells et puguin ajudar a tornar a la rutina


amb energia aquest setembre. I si vols aprendre a menjar sa, vols perdre una mica de pes o necessites ajuda amb la organització del teu menú estaré encantada d’ajudar-te!



20 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo